Zijn oog is altijd op je gericht

Zijn oog is altijd op je gericht

donderdag 19 november 2009

brief aan God

Brief aan God

Lieve Heer,

Het spijt me dat U de zondag op zo’n vreemde dag hebt gezet.
Ziet U, het zit zo, wij zouden veel beter en geregelder naar de kerk kunnen komen als U een andere dag had gekozen. Nu is het juist de dag, die volgt op een week hard werken.
Meestal zijn we dan erg moe en willen dan graag wat uitrsten. Bovendien gaat er juist een zaterdag aan vooraf. Mijn echtgenoot zit dan te knutselen aan de auto en de kinderen en ik hebben dan van alles te doen.
’s Avonds gaan we vaak uit of ontvangen bezoek, van vroeg naar bed gaan is dan geen sprake.
Kunt U ons dan kwalijk nemen dat we de volgende dag wat uitslapen? Verder valt het ons op dat het juist ’s zondags guur weer is of dat het regent. Is het dan eens mooi weer dan willen we er wel eens op uit naar de bossen of zo. Tenslotte zitten we veel binnen en zoals ik al zei, ’s zaterdags komt er niet veel van.
Ziet U, Heer God, ik schrijf dit omdat ik zo graag wil dat U de zaak eens van ons standpunt beziet. Het is echt niet onze schuld, of onwil dat we ’s zondags zo weinig in de kerk komen. We zouden graag willen en we weten dat het moet en ook dat we het nodig hebben.
Wij willen alleen maar zeggen, dat het werkelijk niet kan en we hopen dat U ons zult begrijpen.

U toegenegen,

I..K. Bentedruk.

Brief van God

Lieve kind,

Wat heb Ik je toch een zwaar kruis opgelegd door Mijn dag precies op zondag te laten vallen en dan notabene nog wel na een vrije zaterdag. Maar Ik zal het je uitleggen.
De maandag is als vanouds bedoeld als wasdag en op dinsdag wordt de was gestreken, ’s woensdags knoopjes aanzetten en keline klusjes doen en met de kinderen de vrije middag doorbrengen.
Op donderdag krijgen de slaapkamers hun wekelijkse beurt en op vrijdag wordt de rest van het huis gedaan om jouw bezoek in het weekend waardig te ontvangen. Dan kun je op zaterdag uitslapen en de boodschappen doen en je man kan na zijn vijf werkdagen aan zijn auto knutselen.
Ja, en nou de zondag hé?
Dan mag je op visite bij Mij, want Ik wil dan met jou even bijpraten. Weer of geen weer, bossen of geen bossen, zin of geen zin. Zes dagen in de week kijk Ik dag en nacht naar je om, als je thuis bent, voor een stoplicht staat, in de supermarkt loopt, nu wil Ik gewoon dat je op Mijn dag bij Mij op bezoek komt en ook regelmatig bij Mij aan tafel komt.
Ik ben blij dat je graag wilt komen en dat je ook weet dat het moet en beseft dat je het nodig hebt. Daarom verwacht Ik je elke zondag.

Je Vader.

Bron: het zoutvat.nl

Een gezegende eindejaarsperiode vanwege Roaring Waves

Geen opmerkingen: